Vanliga frågor och svar om köp

Vanliga frågor om köpinformation

Hur fungerar Biltemakortet?
Biltemakortet är till för dig som vill handla när du vill och betala som det passar dig. Med Biltema kundkort kan du i lugn och ro välja det betalningsalternativ som passar just dig! Vårt kundkort gör det enkelt att handla och sen sköta betalningen hemifrån i vilken takt du vill. Läs mer vårt kundkort och hur du ansöker här

.
Information om tillgodokvitton
Ett tillgodokvitto är giltiga i 12 månader från utfärdat datum (datumen står på framsidan av kvittot). Förlorat eller skadat tillgodokvitto ersätts ej (skadats menas med om texten på kvittot går bort). När giltighetsdatumet har passerat är tillgodokvittot inte längre aktivt och går inte att förnyas.

Vilka kort och valuta kan man betala med?
I våra varuhus tar vi emot svenska kronor. Du kan använda Visa, American Express, MasterCard och Maestro om du inte redan skaffat vårt förmånliga Biltemakort.

Hur gör jag en reklamation?
Note: Here you have country specific, already existing, text and information that you will use and add to the new section.

Hur gör jag om jag ångrar mitt köp eller vill returnera varan?
Köp gjorda i varuhus:
Vänd dig omgående till kundserviceavdelningen i ditt närmaste varuhus. OBS! Glöm inte att ta med kassakvitto. Följande är våra villkor för byten och återköp:
• Varan är oanvänd d.v.s. ej förstörd eller skadad.
• Originalförpackningen är oskadad och plombering ej bruten. Oljor, kemikalier och andra produkter som saknar försegling bytes ej.
• Kassakvittot uppvisas.
• Bytet eller återköpet sker inom 30 dagar från inköpsdatum.
• Reavaror återköps ej.
• Eventuell återbetalning sker via samma betalmedel som vid köptillfället. (T ex. kräver samma kort, kontanter till kontanter, osv.)


Köp gjorda via ”Köp och hämta” på Biltema.se:
Fullständiga villkor för ångerrätt, öppet köp och reklamationer gällande
”Köp och hämta” finner du här under punkt 5.1