En halv miljon köp med nya tjänsten
Biltemas digitaliseringsprocess på har nu dragit igång på riktigt, och i en rask takt. Efter lanseringen av plattformen Mitt Biltema introducerades Köp & Hämta, och kort därefter landade den helt nya appen hos App Store och Google Play. ”Det har varit några riktigt fartfyllda år! Det har varit både utmanande och kul, och än har fler ess i rockärmen”, säger Johan Gerdevåg, Biltemas marknadschef.
Köp & Hämta har visat sig vara en efterfrågad funktion som kunden nu använder flitigt. Antalet ordrar har ökat explosionsartat månad för månad, och under veckan som gick passerades 500.000-strecket. I samband med samhällsspridningen av coronaviruset under mars kompletterades tjänsten med en Drive In-service för att ge besökare som tillhör riskgruppen ett alternativt sätt att handla på Biltema, men också för att minska kundbelastningen i varuhusen.
”Året som har gått har varit oförutsägbart, men vi har kört vårt race och snart kliver vi ut ur 2020 och lämnar ett av våra mest framgångsrika år bakom oss. Nu är det bara slutspurten kvar och efter årsskiftet väntar massor av nya, spännande projekt”, avslutar Gerdevåg.
Läs mer om Biltemas tjänst Köp & Hämta här.